domingo, 15 de enero de 2017

Maquinari TIC

Bona nit!🌜😊

En aquest tema hem estat informant-nos sobre el maquinari, els elements físics d'un sistema informàtic. Els instruments que s'han començat a utilitzar dins de les aules són: la tauleta tàctil i la pissarra digital.



No obstant aixĂČ, l'Ășs d'esta tecnologia no Ă©s suficient, abans d'emprar estos instruments tecnolĂČgics, hem de plantejar-nos els objectius que volem aconseguir amb ells i tambĂ© la metodologia que es va a utilitzar. No cal introduir les TIC de manera arbitrĂ ria, hem de plantejar-nos si els recursos nous que anem a utilitzar seran Ăștils o no, agilitzaran i optimitzaran l'aprenentatge o no, motivaran els alumnes o no, ens oferiran la possibilitat d'introduir activitats i tasques innovadores o no, etc. No es pot parlar d'innovaciĂł nomĂ©s per introduir les TIC en el procĂ©s d'ensenyança-aprenentatge, per a parlar d'innovaciĂł Ă©s necessari un Ășs conscient de les noves tecnologies.
En aquest procĂ©s, el docent tĂ© un paper molt important, ha de ser el guia que dirigisca als seus alumnes cap a un bon Ășs de la tecnologĂ­a., el que dissenye activitats motivadores i Ăștils, el que regule com s'ha d'usar el maquinari.

És cert que el maquinari Ă©s molt car i, per aixĂČ, Ă©s molt mĂ©s important plantejar-nos si el seu Ășs ens va a portar a algun lloc, si este maquinari va a ajudar-nos als docents a ensenyar i si ajudarĂ  als nostres alumnes a aprendre.

El que és indubtables és que els temps han canviat i la fisonomia i organització de l'aula hauria de canviar també i adaptar-se als nous temps. Les noves tecnologies ens oferixen una gran quantitat de recursos educatius i és important servir-nos d'ells a través de la utilització de nova maquinària.


Ens veiem prompte!👋👋

No hay comentarios:

Publicar un comentario