Bona
nit!🌜😊
En
aquest tema hem estat informant-nos sobre el maquinari, els elements
físics d'un sistema informàtic. Els instruments que s'han començat
a utilitzar dins de les aules són: la tauleta tàctil i la pissarra
digital.
No
obstant això, l'ús d'esta tecnologia no és suficient, abans
d'emprar estos instruments tecnològics, hem de plantejar-nos els
objectius que volem aconseguir amb ells i també la metodologia que
es va a utilitzar. No cal introduir les TIC de manera arbitrària,
hem de plantejar-nos si els recursos nous que anem a utilitzar seran
útils o no, agilitzaran i optimitzaran l'aprenentatge o no,
motivaran els alumnes o no, ens oferiran la possibilitat d'introduir
activitats i tasques innovadores o no, etc. No es pot parlar
d'innovació només per introduir les TIC en el procés
d'ensenyança-aprenentatge, per a parlar d'innovació és necessari
un ús conscient de les noves tecnologies.
En
aquest procés, el docent té un paper molt important, ha de ser el
guia que dirigisca als seus alumnes cap a un bon ús de la
tecnología., el que dissenye activitats motivadores i útils, el que
regule com s'ha d'usar el maquinari.
És
cert que el maquinari és molt car i, per això, és molt més
important plantejar-nos si el seu ús ens va a portar a algun lloc,
si este maquinari va a ajudar-nos als docents a ensenyar i si ajudarà
als nostres alumnes a aprendre.
El
que és indubtables és que els temps han canviat i la fisonomia i
organització de l'aula hauria de canviar també i adaptar-se als
nous temps. Les noves tecnologies ens oferixen una gran quantitat de
recursos educatius i és important servir-nos d'ells a través de la
utilització de nova maquinària.
Ens
veiem prompte!👋👋
No hay comentarios:
Publicar un comentario