lunes, 5 de diciembre de 2016

Comunicació a Internet

Bon dia a tots!

Esta setmana hem tractat un tema que està molt present en el nostre dia a dia i que forma ja part de la nostra vida i la nostra identitat: les xarxes socials.

> Hem reflexionat sobre què és una xarxa social, quins tipus hi ha, etc. i, el què més ens interessa: quins usos educatius poden tindre. Hi ha un gran debat sobre els avantatges i els perills que poden tindre estes xarxes, ja que es poden tornar en nostra contra si no les usem de manera correcta i segura, generant abusos com el ciber-bullying, el grooming o el sexting. No obstant això, les xarxes socials tenen molts avantatges ja que són un mitjà de comunicació instantani que relaciona persones allunyades geogràficament i permeten el retrobament amb amistats passades o la trobada amb noves amistats.
Dins de l'àmbit educatiu, pense que les xarxes socials són l'instrument del futur i oferixen una gran quantitat de recursos per a una educació moderna i adaptada als nostres temps. Tenint clars els objectius que els alumnes han d'aconseguir, les xarxes socials poden ser un mètode dinàmic, divertit i diferent per a complir-los.

> Fa uns mesos vaig descobrir una xarxa social utilitzada dins de l'àmbit educatiu: Edmodo. En l'acadèmia d'anglés a què vaig la usen com a recurs per a pujar materials, etc. El profesor agrupa els alumnes del curs dins de la plataforma i en eixe entorn va pujant materials, presentacions dels temes, exàmens perquè els alumnes els realitzen a casa i es corregisquen en classe, debats sobre vídeos, etc. Em pareix una bona plataforma per a usar dins de l'àmbit educatiu ja que permet, a més, mantindre en contacte als alumnes per a possibles dubtes que sorgisquen durant la realització de les tasques. D'esta manera, professors i alumnes estan connectats i poden treballar a casa com a complement a les classes.



> En la meua especialitat, Llengua i Literatura castellana, crec que les xarxes socials oferixen prou possibilitats educatives per a treballar amb els alumnes d'una manera original. Crec que les activitats que, com a professora, puc proposar-los als meus alumnes activarien la seua motivació i participació. Algunes de les activitats que he pensat serien:
- En Twitter: realitzar un concurs de microrrelatos per a estimular la imaginació i la creació literària dels alumnes en un gènere literari molt popular actualment: el microconte. Aprofitant la brevetat del tweet crec que açò pot ser una activitat prou interessant.
 - En Instagram: pujar una foto i demanar als alumnes que inventen una història, una breu narració a partir d'ella, o bé una exhaustiva descripció.


> Finalment, per a concloure aquest tema hem reflexionat sobre l'ús del mòbil amb fins educatius. Crec que este és un tema complicat ja que l'ús del mòbil en classe pense que és més una distracció que un instrument d'aprenentatge, a causa dels interessos dels alumnes adolescents i a la manera en què les noves tecnologies són integrades en l'educació actual. Vaig llegir una frase fa poc que deia que tenim un sistema educatiu del segle XIX amb docents del segle XX que apliquen tecnologies del segle XXI, i pense que és prou encertada. Si aconseguim adaptar el nostre sistema educatiu a les noves possibilitats que ens donen les TIC, l'ús de la tecnologia mòbil podria estar perfectament integrat en la classe i en el procés d'aprenentatge dels nostres alumnes, recolzant i inclús facilitant el projecte educatiu que els formarà per al futur.Seria interessant que els docents obriren els ulls als seus alumnes pel que fa a l'ús del mòbil, que no ha de ser una distracció en classe per a parlar per Whatsapp amb els seus amics o pujar una foto d'ells mateixos, sinó que pot ser també un instrument d'investigació i d'aprenentatge complementari a la classe.




Doncs bé, estos són alguns dels temes més importants que hem tractat esta setmana, així que m'acomiade ací...


Fins a la setmana que ve!

No hay comentarios:

Publicar un comentario